• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Wycieczka.   Wprowadzający: mgr inż. Krzysztof Sapkowski      Dodająca informację: mgr Beata Fronczek.

07 .05.2015r. nasza klasa IIA pojechała na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Wyjazd zorganizowała wychowawczyni pani Zyta Świeżawska. Wycieczka trwała dwa dni. Dwa wspaniałe dni! Towarzyszyła nam pani Beata Fronczek i pani przewodnik, która miała dla nas zawsze dużo ciekawych informacji. Całe dnie spędzaliśmy na zwiedzaniu. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Kielce i Świętokrzyski Park Narodowy z piękną Puszczą Jodłową. Podążyliśmy szlakiem na najwyższy szczyt- Łysicę(612m n.p.m.). Droga była kamienista, ale daliśmy radę! Wiemy teraz jak wyglądają gołoborza. Następnie zwiedziliśmy klasztor na Łysej Górze z relikwiami Świętego Krzyża. Otrzymaliśmy błogosławieństwo i ruszyliśmy dalej. Byliśmy w krypcie grobowca księcia Jeremiego Wiśniowieckiego, tego, o którym wspominał pisarz Henryk Sienkiewicz w Trylogii. Dzień pierwszy zakończyliśmy ogniskiem i pieczeniem kiełbasek. Kolejnego dnia pojechaliśmy do Sandomierza. Zwiedzanie rozpoczęło się od rejsu po Wiśle i podziwiania panoramy miasta. Pogoda dopisywała więc pan przewodnik zabrał nas do wąwozu lessowego, co było dla nas nie lada atrakcją. Później miasto zachwyciło nas swoimi zabytkami. Widzieliśmy Ratusz, Zamek Kazimierzowski, Dom Jana Długosza, Bramę Opatowską, Stare Miasto, Kościół św. Jakuba, Kościół św. Pawła, Katedrę p.w. Nawiedzenia Marii Panny i bł. Wincentego Kadłubka w której znajduje się specyficzny kalendarz „ Martyrologium Romanum”, czyli cykl 12 obrazów przedstawiających męczenników poszczególnych miesięcy. Obrazy malował w l.1708- 1737 Karol de Prevot. Stały się one inspiracją dla Zygmunta Miłoszweskiego i napisania przez niego trzymającego w napięciu kryminału pt. „ Ziarno prawdy”. Bardzo ciekawa okazała się trasa turystyczna zwana „Sandomierskimi lochami”. Udało nam się jeszcze z bliska zobaczyć plan filmowy, gdzie właśnie kręcono kolejny odcinek „Ojca Mateusza”. To była prawdziwa niespodzianka! Z wycieczki wróciliśmy zadowoleni, pełni wrażeń i jeszcze bardziej zintegrowani. Bardzo dziękujemy za tę piękną wycieczkę!